EGR / Klapy kolektora

Jednym z najbardziej kontrowersyjnych rozwiązań technologicznych stosowanych w nowoczesnych samochodach, jest system recyrkulacji spalin oznaczany skrótem EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculation). Jest on montowany zarówno w pojazdach zasilanych benzyną, jak i olejem napędowym. Pomimo swojego proekologicznego przeznaczenia, system EGR nie cieszy się sympatią .Dlaczego? Powód jest czysto ekonomiczny: główny element systemu, czyli zawór EGR należy wymieniać na nowy już po przebiegach rzędu 50 tys. km (!), ze względu na działanie agresywnych związków spalin. Dodajmy, iż jednorazowy koszt zakupu, w zależności od typu, to nawet ponad tysiąc złotych …

 

Zablokowany zawór recyrkulacji można wymienić na nowy, ale pociągnie to za sobą spory wydatek. Jest też możliwe wyczyszczenie go z nagromadzonych nagarów lub sadzy .

 Koszt takiej usługi powinien zamknąć się w kwocie od 150 do 400zł.
Jednak  fachowcy odradzają wykonywania takiej regeneracji, głównie ze względu na krótkotrwałą poprawę parametrów jego pracy. Ich zdaniem, w czasie eksploatacji zaworów EGR dochodzi do trwałego zniszczenia ich wewnętrznych powierzchni, których nie da się naprawić. A zatem może dezaktywować, czyli zaślepić? Samo zaślepienie to tylko dolanie oliwy do ognia bo taka pseudo naprawa może uszkodzić nam silnik!!!

U nas możesz pozbyć się już istniejącego problemu z EGR:

  • brak mocy
  • szarpanie silnika
  • nadmierne dymienie
  • lampka check engine


W sposób trwały i bezpieczny!

Poprzez modyfikacje oprogramowania możemy dezaktywować zawór EGR i (na co dajemy gwarancje) pozbyć się problemu raz na zawsze.

Obsługujemy wszystkie modele samochodów osobowych oraz dostawczych.

 

Zawór recyrkulacji spalin EGR (Echaust Gas Recirculation)
Służy do redukcji emisji spalin poprzez recyrkulację części spalin z powrotem do silnika. W rzeczywistości ma on swoje minusy. Spaliny zanieczyszczają kolektor dolotowy budując w jego wnętrzu pokłady węgla, a to z kolei może być przyczyną uszkodzenia silnika. Same zawory EGR – których wymiana jest często dużym wydatkiem – mogą się zawęglać i ulec uszkodzeniu, powoduje to błędy, złą pracę silnika i utratę mocy pojazdu.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów oferujemy usuwanie zaworów EGR.

 

 

Klapy wirowe kolektora ssącego
Są one kolejnym ekologicznym „usprawnieniem”, które w rzeczywistości jest przyczyną wielu problemów. Klapy kolektora mają za zadanie usprawnienie spalania mieszanki i obniżenie emisji substancji szkodliwych. Praktyka jak to często bywa zawodzi, klapy ze względu na swoją lokalizację w brudnym kolektorze dolotowym zbierają masę brudu i przestają prawidłowo funkcjonować. Opcją  o wiele gorszą dla naszego samochodu jest jednak urwanie jednej z klap kolektora, urwana klapa na swojej drodze jest w stanie uszkodzić tłoki, zawory, a nawet turbosprężarkę. Wysokie i zbędne koszty.

W naszym serwisie możesz usunąć klapy kolektora i zaoszczędzić sobie wielu zmartwień i wydatków.